MŠMT a prevence

1-msmt-a-prevence

Problematika prevence rizikového chování je v kompetenci Úseku prevence. Úsek prevence spadá pododbor speciálního vzdělávání a institucionální výchovy. Více ZDE.

V rámci práce úseku prevence při MŠMT vznikl web PrevenceInfo, který se věnuji problematice prevence, více ZDE.

Krajský úřad a prevence

2-krajsky-urad-a-prevence

Kontaktní pracovník je Mgr. Andrea Matějková tel.: 595 622 337, e-mail: andrea.matejkova@msk.cz

Více o činnost kraje v oblasti prevence naleznete ZDE.

Centrum adiktologie

3-centrum-aiktologie

Web centra adiktologie nabízí informace z oboru adiktologie. Část webu se věnuje i prevenci rizikových projevů chování.

Na webu je možné také nalézt různé monografie a učebnice věnující se prevenci.

Videa

Monografie

  • Kolář, M.: Nová cestě k léčbě šikany, Portál, 2011.
  • Lašek, J.: Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Gaudeamus, 2001.
  • Čapek, R.: Třídní klima a školní klima, Praha, Grada, 2010.
  • Křivohlavý, J., Mareš, P.: Sociální a pedagogická komunikace. Státní pedagogick nakladatelství, Praha. 1989.
  • Šimonovský, Z.: Hry pro zvládání agresivity a neklidu. Portál, 2002.
  • Zelinová, M.: Hry pro rozvoj emocí a komunikace. Portál, 2007.
  • Vágnerová, M.: Školní a poradenská psychologie. Karolinum, Praha, 2005.
  • Miovský, M., Skácelová, L., Zapletalová J., Novák, P.: Primární prevence rizikového chování ve školství. Centrum Adiktologie, Praha, 2010. (ke stažení na zde)
  • Canfield J, Wells H. C.: Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků, Portál 1997.
  • Cangelosi, J. S.: Strategie řízení třídy, Praha, Portál.
  • Hermochová, S.: Hry pro život 1 – sociálně psychologické hry pro děti a mládež, Portál 1997.
  • Hermochová, S.: Hry pro život 2 – sociálně psychologické hry pro děti a mládež, Portál 1997.
  • Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele, Praha, Portál.
  • Vágnerová, K.: Minimalizace šikany, Praha, Portál.
  • Vopel, K., W.: Skupinové hry pro život 1 – pro děti od 6 do 12 let, Portál 2007 (zařazení do skupiny, kontakt, smyslové vnímání, přátelství, sebevědomí).
  • Vopel, K., W.: Skupinové hry pro život 2 – pro děti od 6 do 12 let, Portál 2007 (uvolnění napětí, zvědavost, komunikace, učení, vztahy).
  • Krch, F. D. a kol.: Poruchy příjmu potravy, Praha, Grada Publishing, 2005.